Fejl i indtastninger

Det er helt OK at lave fejl, og fejl er ikke værre end, at de kan rettes. Læs her hvordan du får besked, hvis der er fejl i en af dine indtastninger og hvordan du retter den.

Du får besked på “Min side”

Hvis nogen opdager en fejl i en indtastning, du har lavet, får du besked på “Min side“. Du har mulighed for selv at rette fejlen i 7 dage. Herefter sendes fejlen videre til superbrugerne.

Husk at en fejlmelding ikke er en kritik af din indsats, men et udtryk for engagement i projektet.

Sådan retter du fejlen

Klik på fejlen på “Min side”. Posten åbner nu op i Kildetasteren. Øverst får du en rød liste over den eller de fejl, der er meldt ind. Du kan også se, om der er skrevet en kommentar af den person, der har opdaget fejlen.

Læs de enkelte fejlmeldinger og kommentarer igennem og ret fejlene på posten.

Når du retter en fejl, skal du huske at klikke på ’Fejl håndteret’ øverst og ’Opdater post’ nederst.

Klik på ’Gå til næste fejlmeldte post’ for at fortsætte fejlretningen eller luk Kildetaster-vinduet ned på krydset i fanen oppe i hjørnet.

Hvis du får en fejl, når du prøver at gemme, vil det oftest være, fordi enten for-eller efternavn ikke er udfyldt. Disse felter er obligatoriske.

Når du åbner et felt for at rette en fejl, har du forskellige muligheder:

  • Fjern felt: Hvis der er indtastet noget i et felt, som burde være tomt, kan du slette feltet ved at klikke på denne knap. Vær opmærksom på, at hvis der er indtastet flere erhverv, sletter du dem alle og skal dermed oprette dem igen. Brug evt. i stedet krydset i højre hjørne af det felt du vil slette og klik Ret.
  • Ret: Hvis du retter fejlen og indtaster det rigtige i feltet, skal du bagefter klikke på ret. Hermed opdateres værdien.
  • Fortryd: Hvis du ikke kan rette fejlen, kan du lukke feltet igen. Feltet vil stadig være fejlmeldt og intet er ændret. Efter 7 dage vil fejlen overgå til superbrugerne.

HUSK at klikke på ’Fejl håndteret’ øverst og ’Opdater post’ nederst, når du er færdig med at rette fejl.